Blogvärlden

Musik från 80

Människors lika värde. Eller att alla sitter vi i samma båt. Eller internets betydelse för världens demokratisering. Eller att den lilla människan helt plötsligt befinner sig på en "liknande nivå" som de stora. Eller att kändisskap numera kan utmynna från blogvärlden. Eller att man kan bli du med en kändis...o.s.v. Jag får lite sådana tankar när jag sitter vid datorn, lyssnar på musik jag tycker om och musik jag lyssnat på genom åren, klickar på länkar och så småningom hamnar på Tanita Tikarams blog. Läser denna och tänker att hon har en bra blog, är en vanlig människa och att hennes blog inte skiljer sig speciellt från andras, helt okända människor - men att hon fortsätter blogga ändå. Och vi med.

  sången kommer efter 30 sek. Du kan "dra" pricken framåt om du håller musknappen intryckt.

http://tanitatikaramblog.blogspot.com/   blog

http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/here-comes-everybody-en-sammanfattning-av-clay-shirkys-bastsaljande-bok-1.955527   bra om internet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0